Читати 7 хв
КСВ в Ajax Systems – завжди про “більше робимо, ніж говоримо”

Чи завжди потрібно комунікувати про свою соціальну відповідальність?
Чотири роки Ajax Systems підсилює hardware-освіту в українських ВНЗ та випускає вже третю хвилю інтернів-інженерів ініціативи Ajax Next. Це поступово змінює ставлення до технічних професій, виводить їх з тіні більш популярних software-спеціалізацій й головне — мотивує молодих фахівців залишатись в Україні та працювати тут. При цьому, компанія не надто афішує свою роботу з кадровим потенціалом у власних каналах комунікації, натомість про неї розповідають інші.
Поговорили з Вірою Щербаковою, ex-Head Of Communications про КСВ в Ajax Systems, про те, чому деякі важливі речі краще залишати за кадром.
Які напрямки КСВ є у Ajax Systems та як вони працюють?
У нас є декілька векторів:
Ajax Next — це наша перша комунікаційна платформа, яка об’єднує всі освітньо-навчальні проєкти. ЇЇ ціль — розвиток інженерної еліти країни.
Hardware-освіта, м’яко кажучи, не була дуже популярна у роки незалежності України. Тому ми мали доволі практичну проблему — потрібні були спеціалісти, аби їх наймати на розробку та в R&D, які зростають відповідно до нашої бізнес стратегії. А їх було обмаль й часто недостатньої кваліфікації.
Тож, ми почали спілкуватись з університетами, підписувати з ними меморандуми, запускати інтегровані навчальні програми. Зараз облаштовуємо лабораторії в профільних для нас університетах, робимо сертифікаційні програми та інтернатури. Співпрацюємо з Київською школою економіки, Київською та Львівською політехніками. А недавно відкрили лабораторію в НАУ. Це — база для зростання сильних інженерів в будь-якій країні.
Ще до того, як оформити це у проєкт з конкретними цілями, ми багато чого робити й були сфокусовані, скоріше, на людях, а не на впізнаваності бренду. Тому більше часу присвячували тому, щоб якісно підготувати програми й фахівців. Це наша інвестиція у майбутнє. Саме тому ми небагато говорили про свою роботу у соціальних мережах, адже задачі проєкту виконувались і без цього.
Другий напрямок – це підтримка військових. У нас є ветеранська програма, а також ми допомагаємо колегам, які пішли на фронт та їхнім підрозділам. Але це база, ми про це навіть не говоримо. Взагалі, наше кредо: “Більше робимо, ніж говоримо.”
І звісно, третій напрямок, – це проєкт “Повітряна тривога”.
Розкажете про нього детальніше? Як з’явилася “Повітряна тривога”?
“Повітряна тривога” — це проєкт, який стався, бо система центрального оповіщення була застаріла, а ми мали юридичну та технічну можливість робити застосунки з критичними сповіщеннями. Команда Ajax Systems та команда Stfalcon.com за підтримки Мінцифри змогли реалізувати це за 5 днів. Нині застосунок є нашим соціальним проєктом на 28 мільйонів користувачів.
У підтримку та комунікацію “Повітряної тривоги” ми вкладаємо багато сил та ресурсів, бо це можливість показати продукт, якому немає аналогів у світі. Голосом англійської версії застосунку є відомий актор Марк Гемілл — виконавець ролі Люка Скайвокера у “Зоряних війнах”, а для громадян США встановлення “Повітряної тривоги” є обов’язковим разом зі страховкою, у разі відвідин України.
Часто іноземці не видаляють застосунок після повернення додому. Він слугує своєрідним нагадуванням про те, що війна в Україні продовжується, навіть коли вони повертаються у мирну Європу.
Який у вас підхід до партнерств? Як ви обираєте, про які розповідати?
Важливо підкреслити, що ми робимо ціннісні для нас проєкти не для комунікацій. Наприклад, кілька років тому ми захищали Конституцію Пилипа Орлика, яку привезли в Україну. Захищали виставку “Скіфське золото” — одну з найдорожчих у світі. Запустили проєкт з евакуаційними вагонами Укрзалізниці та брали участь у реновації театру Франка — допомагаємо їм оновити системи безпеки. Для нас це важливі кейси, для спеціалістів — цікаві виклики, бо висвітлюють рівень наших можливостей.
Ми співпрацюємо з платформою UNITED24, де разом з Тімоті Снайдером робили великий збір на системи протидії ворожим дронам. Також робили проєкт з програмою Олени Зеленської “Ти як?” для того, щоб людина після повітряної тривоги звернула увагу на свій стан та змогла використати поради, якщо відчуває тривожність або стрес.
Проте, ми маємо бути дуже обережні зі зборами, де фігурує зброя, а також у комунікації про допомогу військовим. Про це ми точно не говоримо.
Як Ajax бюджетує КСВ та який ресурс виділяється для некомерційних проєктів?
У нас є напрямки, які зафіксовані й ініціюються нами – це Ajax Next та “Повітряна тривога”. Тут немає певних бюджетів, які ми витрачаємо, окрім людського ресурсу. Проте в Ajax Next ми плануємо бюджет із запитів найму, виходячи із загальної стратегії КСВ.
Коли наші співробітники виконують некомерційний проєкт, вони все одно отримують заробітну плату, адже все це відповідає нашим стратегічним цілям. До 30% навантаження працівників може бути соціальним, проте це не стороння чи додаткова історія, це проєкти, до яких хочуть бути дотичними.
Як гадаєте, ваші ініціативи впливають на співробітників?
Вони точно впливають. Проєкт “Повітряна тривога” дуже надихав та підтримував дух команди на початку повномасштабного вторгнення. І сьогодні він викликає повагу своєю важливістю для країни й громадян.
А робота з університетами та розвиток hardware-освіти є важливою складовою нашого бізнесу. Вважаємо своєю відповідальністю розвивати цей напрям і надалі.
Кейс Ajax увійшов до Гіду з корпоративної соціальної відповідальності, який випустила команда Щедрого вівторка в кінці 2024 року. Він містить понад 60 інтерв’ю з бізнесами, фондами та креативними спільнотами та роад-мап до побудови КСВ у компанії. Детальніше про Гід можна дізнатись тут.