про ініціативу

Щедрий вівторок — це міжнародний благодійний рух. Він виник у США у 2012 році, а в Україну потрапив у 2018 за ініціативи Катерини Загорій та за підтримки Zagoriy Foundation, БФ Tabletochki, Клубу Добродіїв й Українського благодійного форуму.

Нині ініціативу розвиває
команда Zagoriy Foundation.

Більше про Zagoriy Foundation

концепція giving tuesday

Щороку, після Чорної п’ятниці та Дня подяки, настає Щедрий вівторок. Це день, коли люди та компанії жертвують на благодійність і проявляють небайдужість до суспільно важливих проблем. Формат та об’єм допомоги можуть бути різними, натомість ключовими є співдія, єдність, вміння не тільки брати, але й віддавати.

Перші Щедрі вівторки в Україні відповідали американській концепції, проте з часом зазнали впливу локальних реалій. Оскільки зараз волонтерство і донати є щоденною практикою в Україні, Щедрий вівторок стає днем підбиття підсумків року. Наша оновлена місія: розвивати культуру вдячності та небайдужості. Тому що саме небайдужість формує активну спільноту самозарадних та активних людей, які здатні вести Україну до найкращих сценаріїв Майбутнього. 
Нині ми вивчаємо досвід бізнесів у сфері корпоративної соціальної відповідальності, креатив у благодійності, підтримуємо партнерські проєкти та розповідаємо про різні способи допомоги у Блозі небайдужості. Все це є українським досвідом, який ми б хотіли зберегти та масштабувати за допомогою наших партнерів.
Долучайтесь до руху!

Щедрий вівторок в Україні. Звіти

Від моменту, коли ми провели перший захід, команда Щедрого вівторка в Україні шукає способи показати, наскільки доступною, креативною, ефективною та змінотворчою може бути благодійність. Якщо раніше нам йшлося про добрі справи за покликом серця, то нині — про більш системні й сталі практики. Приміром, про соціальну відповідальність та культуру вдячності. Ми все рідше говоримо про “благодійність” і все частіше про ширшу за сенсом “небайдужість”. Далі про те, як ми прийшли до цього переосмислення.

≈15 000 000 грн зібрано

Символом Щедрого вівторка в Україні стає скріпка у формі серця — винахід дизайн-агенції Hooga. Запускаємо благодійну колекцію прикрас з Sova Jewelry та тимчасових татуювань з Cosmopolitan. Стартуємо фестиваль соціальної реклами Charity Ads з Планетою кіно та Molodiya, а також музичний фестиваль Bedstock спільно з Радіо Аристократи та українськими артистами. Про Щедрий вівторок пишуть топові медіа, говорять на благодійному вечорі Tabletochki та у школах на Уроках Доброти.

відкрити звіт icon

≈19 000 000 грн зібрано.

Вперше проводимо заходи для розвитку культури благодійності: тренінг з фандрейзингу від Біла Кінга, конкурс мінігрантів для молодих благодійних проєктів, а також залучаємо бізнеси з власними активностями. Ми хочемо вивести благодійність з тіні. Тому продовжуємо фестиваль Charity Ads, створюємо фотосток з Українським форумом благодійників та запускаємо флешмоб “Добро не тихе”. Це був рік, коли добрими справами сяяв Gulliver та майоріли соцмережі.

відкрити звіт icon

Рік Співтворчості

Рік співтворчості та роздумів про те, як пандемія змінила підходи до благодійності. Ми проводимо фандрейзинговий марафон, нагороджуємо найкращі благодійні проєкти школярів та студентів, скликаємо колег на публічне обговорення та започатковуємо лекції за донат від команди Zagoriy Foundation. А також принагідно виходимо за рамки: проводимо щедрий забіг, розвінчуємо міфи про донорство з тату-студією 22 та вперше говоримо, що “Добро має звучати голосно”, а Щедрий вівторок — наставати щодня. Цей рік не мав фінансової цілі, проте показав, що разом можна зробити все.

відкрити звіт icon

≈25 500 000 грн зібрано

Щедрий забіг та Kind challenge збирають понад 1 100 000 грн! Ми масштабуємо успішні практики попередніх років та додаємо нові. Наприклад, створюємо посібник для вчителів з EdCamp, аби дати ідеї для Уроків Доброти протягом року. Цьогоріч про Щедрий вівторок говорила віртуальна блогерка Астра Стар, відомі українці приміряли нашу з Oliz благодійну хустку, а на документальному кінофестивалі Docudays йшлося про благодійність та волонтерство.

відкрити звіт icon

≈2 500 000 грн зібрано

Рік, що випробовував нас, проте не зламав. Ми ділились з колегами досвідом, провели конкурс мінігрантів з Goodacity та онлайн-фестиваль Доброфест. Вперше наш календар добрих справ сягнув 365 днів, бо цього вимагала реальність повномасштабного російського вторгнення. Нашим партнером у роботі з дітьми та молоддю стає Національний банк України. Об’єднуємось з державою у спільній справі.

відкрити звіт icon

≈3 800 000 грн

Вдячні кожному бізнесу, громадській та благодійній організації, які знайшли для Щедрого вівторка сили та місце в списку допомоги. У нас з’являється чимало нових партнерів, адже прояви небайдужості та донати стали буденністю. Також з нами продовжують свої корпоративні традиції допомоги Soft Serve, Дніпролаб, Львівська майстерня шоколаду та інші. Завдяки НБУ ми розвиваємо ініціативу в напрямку роботи з дітьми, а завдяки Українському католицькому університету — з молоддю.

відкрити звіт icon