Читати 5 хв
Netpeak Group: майбутнє — це бути провайдером КСВ для інших бізнесів
Netpeak Group: майбутнє — це бути провайдером КСВ для інших бізнесів
Інколи хаос не треба підкорювати, його краще очолити. Про це ми поговорили з Сергієм Лукачко, CEO 31 Group (“Моє місто”, Доповідай, GladPet), що є частиною КСВ-напрямку Netpeak Group. Він поділився досвідом, як побудувати багаторівневу систему соціальних ініціатив у холдингу з 20+ компаній, і ще встигати працювати за основним профілем.
Для @Netpeak Group вони створили краудфандинг-платформу громадських ініціатив і проєктів “Моє місто”, які покращували б життя в Одесі. Це приклад небайдужості до рідного міста і бажання почати зміни з себе.
За схожим сценарієм виник проєкт для прилаштування безпритульних тварин @GladPet — платформа, де притулки та муніципальні служби можуть розмістити фото і знайти собаці або коту нову родину. Паралельно в компаніях холдингу існували власні благодійні проєкти різного масштабу і спрямування. Після СOVID-19, а особливо під час повномасштабного вторгнення, їхня корпоративна соціальна відповідальність вийшла на новий рівень.
Як влаштована КСВ в Netpeak Group?
Netpeak Group – група IT-компаній, що об’єднує 24 бізнеси, 3 громадські організації та 1200+ фахівців по всьому світу. Корпоративна соціальна відповідальність у цій екосистемі розвивається на декількох рівнях.
Соціальні ініціативи — довготривалі проєкти, створені ресурсом команди та інших компаній-партнерів. Наприклад, “Моє місто”, GladPet. Вони є інфраструктурними, тобто будь-який бізнес може долучитись до проєкту у прояві своєї КСВ.
Мілітарні збори — короткотривалі проєкти з благодійними фондами, волонтерами, ініціативами та краудфандинг-платформа “Доповідай” як інфраструктурне рішення.
Індивідуальні ініціативи — від окремих людей або компаній холдингу. Наприклад, команда Choice31 брала участь в програмі IT Generation, а InWeb консультують неприбуткові організації з отримання гранту на рекламу від Google та у диджитал-рекламі загалом.
Підтримка працівників — компанія підтримує тих, хто мобілізувався та їхні родини.
Про важливість ініціативи та відповідальності
Вся ця система не була б функціональною, без особистої відповідальності кожного працівника, що долучається до соціальних проєктів та благодійних ініціатив.
“Якщо людина має сили та бажання взяти на себе відповідальність поза межами своєї ролі, то компанія дає їй ресурс на цю ініціативу. У нас є декілька прикладів, коли додаткові проєкти виникали на ентузіазмі людей. Саме це один з ключових проявів культури Netpeak” — каже Сергій Лукачко.
Кейс Клич тилу. На одному з планувань після початку повномасштабного вторгнення менеджерка запропонувала створити платформу для мілітарних зборів і разом з розробником її започаткувала. Нині це великий проєкт, який допомагає розповідати про верифіковані збори та збирає по 1 500 000 грн за 5 днів.
Кейс Відділ евакуації. Маркетологиня харківського офісу зібрала навколо себе такий собі ситуативний юніт, який допомагав команді та їхнім родинам виїжджати з міста у безпечніші регіони. У Netpeak немає такого, що ти маркетолог — займайся маркетингом. Навпаки, ти готова взяти додаткову відповідальність? Якщо так, компанія підтримає.
Кейс Техніка для ТрО. Системний адміністратор після початку вторгнення провів ревізію всієї офісної техніки та запропонував направити зайву на потреби ТрО. Це приклад, коли людина поставила собі питання, що корисного може зробити тут і зараз на своєму місці. Звісно, компанія погодилась та передала техніку туди, де вона потрібніша.
Бачення майбутнього
З досвіду Netpeak Group, наявність корпоративної соціальної відповідальності та соціальних ініціатив стає важливим маркером зрілості компанії. З 2023 року кандидати на співбесідах все частіше запитують про донати та соціальні ініціативи, бо це дає впевненість в тому, що компанія пов’язує своє майбутнє з Україною та готова підтримувати свою команду в кризу. Але також, соціальні та благодійні проєкти — це ціннісний маяк для партнерств.
“Наша мотивація робити КСВ — перейти з третього світу в перший, не змінюючи географічного положення. Це дуже важливо для нас — розвивати свою країну, своє місто. За цією візією ми, до речі, й шукаємо собі партнерів у соціальні проєкти. Комусь з компаній достатньо проявляти своє свідоме громадянство через донати до фондів, але комусь іншому хотілося б більшої залученості. Ми можемо це дати, тому що вміємо втілювати соціальні проєкти та знаємо як запроваджувати позитивні зміни зараз, а не колись потім. Тож наше майбутнє — це бути провайдером КСВ для інших бізнесів, адже поодинці ми не створимо достатньо підстав для повернення людей додому після перемоги, для відбудови та розбудови країни” — Сергій Лукачко.