Читати 3 хв

“НЕБАЙДУЖІ”. Конференція про КСВ в Україні

“НЕБАЙДУЖІ”. Конференція про КСВ в Україні

3 грудня Zagoriy Foundation провели у Києві конференцію про корпоративну соціальну відповідальність — «Небайдужі». Подію присвятили Щедрому вівторку — міжнародній благодійній ініціативі, яка в Україні досліджує культуру небайдужості та вдячності. На конференції презентували щорічне всеукраїнське дослідження сфери благодійності та Гід з КСВ  — 220 сторінок з кейсами, лайфгаками та інструкцією до дій. 

Офлайн-подію відвідали понад 250 представників бізнесів, медіа та благодійних та громадських організацій. У семи панелях та соловиступах взяли участь 37 спікерів. Також на локації працювала мандрівна студія від Радіо Сковорода, де в прямому етері спікери та учасники ділилися своїми інсайтами та кейсами. Інформаційними партнерами виступили NV, Рубрика, Vector, Marketer.ua.

У 2024 році команда Щедрого вівторка провела 60+ інтервʼю з представниками бізнесу, креативної спільноти, громадського сектору та військових фондів, щоб з’ясувати як наразі працює КСВ в Україні, з якими викликами стикаються бізнеси та фонди, як соціальна місія стає поруч з корпоративною, а класичний CSR під час війни трансформувався у корпоративне громадянство.

Серед спікерів — Наталія Кривда (УКФ), Олена Плахова (Нова Пошта), Наталія Ємченко (System Capital Management), Світлана Денисенко (KSE), Андрій Шувалов (Фонд Сергія Притули), Альона Жигура (Аврора Мультимаркет), Геннадій Карлінський (WOG), Катерина Загорій (Zagoriy Foundation), Анна Завертайло (Honey, Завертайло), Єлизавета Бордунова (Vector), Орися Хим’як (miltech, ex-Reface), Яр Бірзул (KOLO), Анна Манухіна (MacPaw Foundation), Віра Щербакова (AJAX Systems), Володимир Дегтярьов (НГУ «Хартія») та інші представники бізнесів та благодійних організацій. 

На конференції відбулися презентації одразу двох досліджень. 

CEO Zagoriy Foundation Ірина Грицаєнко презентувала результати щорічного загальнонаціонального дослідження сфери благодійності, яке Zagoriy Foundation провели спільно з Info Sapiens. Воно розвіяло міфи про те, що українці стали донатити менше, порівняно з 2022 роком. У дослідженні можна побачити скільки % українців долучаються до благодійності, який розмір середнього донату, яким фондам довіряють та кому охочіше допомагали наші співвітчизники у 2024 році. 

«Соціологічні дослідження — це спосіб повною мірою відчувати дух часу. Zagoriy Foundation системно проводить їх з 2019 року, коли основним способом збору донатів все ще була готівка у фізичних скриньках, а благодійність мала бути тихою. Уявіть, скільки з того часу змінилось. Саме щорічне дослідження допомагає отримувати оперативну інформацію, але також простежувати тенденції та прогнозувати нові виклики. У минулі два роки ми досліджували точково окремі аспекти роботи благодійної сфери, оскільки ситуація змінювалась динамічно, але тепер ми раді повернутись до щорічного формату» — Ірина Грицаєнко, СЕО Zagoriy Foundation.

Друге дослідження було присвячене корпоративній соціальній відповідальності. Команда Щедрого вівторка протягом 2024-го року провела 60 інтерв’ю з бізнесами, громадським сектором та креативними спільнотами та оформила цей набуток у вигляді Гіда із корпоративної соціальної відповідальності.

Окрім інтерв’ю, практичних КСВ-кейсів та мапи, якою можна скористатись, щоб побудувати у своїй організації КСВ, свої експертні думки щодо культури соціальної відповідальності дали Євген Глібовицький, Наталія Кривда, Ірина Соловей, Ольга Роєнко, Наталія Ємченко та інші.  

«Соціальна відповідальність в Україні зараз не така, як деінде. Багато людей з бізнесу, з якими ми говорили для створення цього гіду, підтримують державу й розбудували допоміжні інституції. Для них забезпечення війська — це щось очевидне, незалежно від того, якою є основна діяльність компанії та наскільки вони далекі від технічних характеристик озброєння. Якщо соціальна відповідальність — це дії, які сприяють розвитку бізнесу в майбутньому, то кращих умов, ніж завершення війни, нині важко уявити. Тому бізнес створює власні фонди, проявляє солідарність, йде у партнерства, які раніше не міг собі уявити. Він набуває компетенцій громадського дієвця, а організації громадського сектору, своєю чергою, — управлінські, бізнесові. Цей досвід небайдужості може змінити стосунки у трикутнику держава-бізнес-громадський сектор”. — Ірина Угнівенко, авторка Гіда, креативна стратегиня Zagoriy Foundation.