Читати 4 хв
Зворотній бік ЛУНа: навіщо бізнесу громадська організація
Зворотній бік ЛУНа
Соціальна відповідальність як філософія бізнесу: досвід IT-компанії ЛУН
ЛУН — найвідоміша технологічна компанія у сфері нерухомості, що починалася у 2008 році як сайт-агрегатор оголошень. Сьогодні їхніми сервісами щомісяця користується 12 мільйонів людей, вони зробили вкрай консервативний ринок нерухомості прозорим, а ще ввели у моду фільмування ходу будівництва.
Навіщо бізнесу-трендсеттеру додаткова соціальна діяльність? Гадаємо, без неї трендсеттерами не стають: команда ЛУН експериментує з соціальними проєктами з першого ж прибутку. Почали з Київського національного університету імені Тараса Шевченка, бо для фаундерів це альма-матер, якій вони вдячні. А вже нещодавно компанія створила власну громадську організацію ЛУН Місто, що досліджує комфорт і якість життя в українських містах.
Ми зустрілися з маркетинговим директором ЛУН Денисом Суділковським, щоб поставити низку важливих питань.
Врізка
Швидкий екскурс у соціальні проєкти ЛУН
15 років тому
Підтримка участі математиків КНУ в міжнародних олімпіадах
10 років тому
Дизайн-код житлового комплексу “Сонячна брама”. Мовчки зробили та поклали в ЖКГ
8 років тому
Посібник “Київський стандарт”, створений в партнерстві з “Агентами Змін”. Дослідили болі мешканців первинного житла
7 років тому
Два коворкінги для студентів КНУ. Зробили як для себе і не розголошували
5 років тому
Проєкт ЛУН Місто. Проаналізували накопичені дані про міське життя, розробили наочну інфографіку
5 років тому
Публічний запуск власної системи моніторинга якості повітря, створеної разом з науковцями КНУ
2 роки тому
ГО ЛУН Місто. Проєкт перетворився на системне дослідження якості життя в українських містах, що сприяє їхньому сталому розвитку
1 рік тому
Напрацювання ЛУН Міста згадують у соцмережах Олена Зеленська, Володимир Зеленський, Михайло Федоров
Через рік
5 селфі з мерами міст України. Такий жартівний KPI, адже для селфі треба зробити чимало корисного для цих міст
7 прагматичних запитань до маркдира
- Для чого вам знадобилося ГО?
- Громадській організації легше співпрацювати з місцевою владою, урбаністами, дослідниками, ніж бізнесу. Змінилася форма, але наша інтенція не змінюється від початку: ми — айтішники, дизайнери та жителі Києва, нам тут жити, і ми хочемо приносити користь.
- Де закінчується корпоративна культура і починається КСВ?
- Неможливо уявити, як на нашому генеральному плануванні хтось каже: “А що по корпоративній соціальній відповідальності?”. Ми просто такі, які є, і всі наші комерційні проєкти та соціальні ініціативи — це наслідки нашої культури.
- Чи не відволікає соціальна активність компанії від основних цілей?
- Ні, тому що в нашому фокусі завжди залишається покупець або орендар — людина, яка просто хоче жити в найкращому місці. “Найкраще місце” — це може бути найкраща квартира, житловий комплекс чи район міста. Або найкраще місто. Або найкраща країна!
- Скільки треба додаткових людей, щоб створювати соціальні продукти без шкоди для комерційних?
- В ГО “ЛУН Місто” full-time працює тільки одна людина — це кураторка Анна Денисенко, справжня знахідка. Але коли ЛУН Місто запускає проєкт, над ним кілька тижнів може працювати велика кросфункціональна команда. Будь-хто з ЛУН може долучитись до соціального проєкту, тому що це можливість перемкнутися, а потім сказати: “Чули, пані Зеленська розповідала про чеклисти? Це я їх зробив”.
- Чи впливають соціальні чинники на показники основної діяльності?
- Колись представник міської адміністрації подякував нам за досвід конструктивної комунікації з громадським об’єднанням і додав: “Ми з вами співпрацюємо тому, що ви адекватні!”. Тоді ми усвідомили, що адекватність — насправді класна конкурентна перевага у співпраці з будь-ким.
- Чи треба комунікувати назовні свої корисні дії?
- “Нащо комусь казати про нові коворкінги? Студенти про них знають, викладачі знають, ми знаємо, і досить”. Це ми так думали ще 7 років тому. Сьогодні розуміємо: треба, щоб твій приклад наслідували. Задонатив 20 грн? Розкажи, інші підтягнуться! Тоді зберуться мільйони.
- Як планувати соціальну діяльність, щоб вона допомагала бізнесу?
- Два кроки: знайди цінності, котрі вже є, і знайди способи їх підтримувати публічними діями. І тоді всі у виграші. По-перше, посилюється HR-бренд, тому що люди розуміють, що у тебе за компанія, і чи є в них бажання тут працювати. Це велика перевага, бо набагато складніше перекупити у тебе фахівця, який з тобою через спільні переконання.По-друге, цінності впливають і на споживчий вибір. Великий відсоток покупців виберуть твій продукт серед інших саме тому, що ти підтримуєш ЗСУ, допомагаєш тваринам, піклуєшся про інклюзивність — будь-що, що для тебе справді важить. Ти маєш знати та вірити, що робиш дуже важливий проєкт. І люди у твоїй компанії мають в це вірити.