Що таке Щедрий вівторок?

Щедрий вівторок в Україні досліджує соціальну відповідальність: збирає, систематизує та масштабує найкращі практики небайдужості та вдячності.

Ми працюємо передусім із бізнесом, тому що нині він поводиться як активний, свідомий та впливовий діяч громадянського суспільства, особливо, впродовж років після російського вторгнення. Саме бізнес зіграв важливу роль у підтримці стійкості держави, що відобразилось і на довірі суспільства до нього. 

За даними наших досліджень, бізнес готовий допомагати стратегічно та інвестувати у зміни, тому створює власні фонди й громадські організації. Водночас дійсні організації громадського сектору дедалі активніше інституціоналізуються, аби досягати системних змін. Часто й ті, й інші хочуть того самого результату. Тому обмін досвідом та компетенціями між секторами, на нашу думку, сприятиме діалогу та формуванню спільних позитивних сценаріїв майбутнього країни. 

Також ми стратегічно працюємо із молоддю та дітьми, аби зробити небайдужість нормою. В цьому Щедрий вівторок в Україні підтримують партнери — Національний банк України та Український католицький університет.

Більше про Zagoriy Foundation

Місія

Перетворювати найкращі практики соціальної відповідальності та благодійності на норму.

У цей день наші партнери та всі охочі публічно діляться результатами своїх благодійних активностей, проводять тематичні збори коштів або акції.

концепція giving tuesday

Щедрий вівторок — це міжнародний благодійний рух. Він виник у США у 2012 році, а в Україну потрапив у 2018 за ініціативи Катерини Загорій та за підтримки Zagoriy Foundation, БФ Tabletochki, Клубу Добродіїв й Українського благодійного форуму. Нині ініціативу розвиває команда Zagoriy Foundation.

За початковою американською концепцією, щороку, після Чорної п’ятниці та Дня подяки, настає Щедрий вівторок. Це день, коли люди та компанії жертвують на благодійність і проявляють небайдужість до суспільно важливих проблем. Формат та об’єм допомоги можуть бути різними, натомість ключовими є співдія, єдність, вміння не тільки брати, але й віддавати.
Перші Щедрі вівторки в Україні відповідали американській концепції, проте з часом зазнали впливу локальних реалій. Оскільки зараз волонтерство і донати є щоденною практикою в Україні, Щедрий вівторок став днем підбиття підсумків року. 
Крім того, впродовж року ініціатива вивчає найкращі українські підходи та практики соціальної відповідальності, міжсекторного партнерства й співдії. Всі ці знахідки мають вираження у Блозі небайдужості, наших дослідженнях, партнерських подіях та конференції. Наші дані допомагають ухвалювати важливі стратегічні рішення як бізнесам, так і нашим колегам з сектору. Також, ми ділимося ними із глобальною спільнотою Giving Tuesday, що сприяє довірі до України.
Долучайтесь до руху!

Щедрий вівторок в Україні. Звіти

Від моменту, коли ми провели перший захід, команда Щедрого вівторка в Україні шукає способи показати, наскільки доступною, креативною, ефективною та змінотворчою може бути благодійність. Якщо раніше нам йшлося про добрі справи за покликом серця, то нині — про більш системні й сталі практики. Приміром, про соціальну відповідальність та культуру вдячності. Ми все рідше говоримо про “благодійність” і все частіше про ширшу за сенсом “небайдужість”. Далі про те, як ми прийшли до цього переосмислення.

≈15 000 000 грн зібрано

Символом Щедрого вівторка в Україні стає скріпка у формі серця — винахід дизайн-агенції Hooga. Запускаємо благодійну колекцію прикрас з Sova Jewelry та тимчасових татуювань з Cosmopolitan. Стартуємо фестиваль соціальної реклами Charity Ads з Планетою кіно та Molodiya, а також музичний фестиваль Bedstock спільно з Радіо Аристократи та українськими артистами. Про Щедрий вівторок пишуть топові медіа, говорять на благодійному вечорі Tabletochki та у школах на Уроках Доброти.

відкрити звіт icon

≈19 000 000 грн зібрано.

Вперше проводимо заходи для розвитку культури благодійності: тренінг з фандрейзингу від Біла Кінга, конкурс мінігрантів для молодих благодійних проєктів, а також залучаємо бізнеси з власними активностями. Ми хочемо вивести благодійність з тіні. Тому продовжуємо фестиваль Charity Ads, створюємо фотосток з Українським форумом благодійників та запускаємо флешмоб “Добро не тихе”. Це був рік, коли добрими справами сяяв Gulliver та майоріли соцмережі.

відкрити звіт icon

Рік Співтворчості

Рік співтворчості та роздумів про те, як пандемія змінила підходи до благодійності. Ми проводимо фандрейзинговий марафон, нагороджуємо найкращі благодійні проєкти школярів та студентів, скликаємо колег на публічне обговорення та започатковуємо лекції за донат від команди Zagoriy Foundation. А також принагідно виходимо за рамки: проводимо щедрий забіг, розвінчуємо міфи про донорство з тату-студією 22 та вперше говоримо, що “Добро має звучати голосно”, а Щедрий вівторок — наставати щодня. Цей рік не мав фінансової цілі, проте показав, що разом можна зробити все.

відкрити звіт icon

≈25 500 000 грн зібрано

Щедрий забіг та Kind challenge збирають понад 1 100 000 грн! Ми масштабуємо успішні практики попередніх років та додаємо нові. Наприклад, створюємо посібник для вчителів з EdCamp, аби дати ідеї для Уроків Доброти протягом року. Цьогоріч про Щедрий вівторок говорила віртуальна блогерка Астра Стар, відомі українці приміряли нашу з Oliz благодійну хустку, а на документальному кінофестивалі Docudays йшлося про благодійність та волонтерство.

відкрити звіт icon

≈2 500 000 грн зібрано

Рік, що випробовував нас, проте не зламав. Ми ділились з колегами досвідом, провели конкурс мінігрантів з Goodacity та онлайн-фестиваль Доброфест. Вперше наш календар добрих справ сягнув 365 днів, бо цього вимагала реальність повномасштабного російського вторгнення. Нашим партнером у роботі з дітьми та молоддю стає Національний банк України. Об’єднуємось з державою у спільній справі.

відкрити звіт icon

≈3 800 000 грн

Вдячні кожному бізнесу, громадській та благодійній організації, які знайшли для Щедрого вівторка сили та місце в списку допомоги. У нас з’являється чимало нових партнерів, адже прояви небайдужості та донати стали буденністю. Також з нами продовжують свої корпоративні традиції допомоги Soft Serve, Дніпролаб, Львівська майстерня шоколаду та інші. Завдяки НБУ ми розвиваємо ініціативу в напрямку роботи з дітьми, а завдяки Українському католицькому університету — з молоддю.

відкрити звіт icon

Рік небайдужості

Щедрий вівторок в Україні відбувся в оновленому форматі.
Від «Дня добрих справ» він трансформувався у день підбиття підсумків благодійності за рік й сфокусувався передусім на роботі з бізнесом. Протягом року ми досліджували соціальну відповідальність бізнесу й систематизували практики у "Небайдужі. Гід з КСВ", відновили велике щорічне дослідження сектору благодійності, а також зібрати велику конференцію для бізнесу та громадського сектору. У роботі з молоддю нас підтримали партнери, з якими ми пишаємось працювати разом: Український католицький університет та Національний банк України.

відкрити звіт icon